تاثیرات بازسازی و نوسازی ساختمان بر روی فروش آن

یکی از دلایلی که باعث می شود مالک به بازسازی ساختمان روی آورد ، قدیمی بودن ساختمان است . با گذشت زمان رفته رفته به سن بنا افزوده شده و باعث فرسودگی در بخش ها و یا کل ساختمان می گردد . یکی دیگر از عوامل بازسازی ملک می تواند طراحی نا مناسب ، نقشه ( پلان ) قدیمی و یا نبودن فضای کافی برای ساکنین باشد .

با سپری شدن زمان و پیشرفت تکنولوژی ، ساختمان های قدیمی و فرسوده زیاد با نظرات ، علایق و خواسته های ساکنین تطابق نداشته و آن ها به دنبال بر طرف کردن نیاز ها و همچنین احساس لذت بیشتر از فضاها می باشند ، همین امر می تواند باعث ایجاد فضا های جدید در ساختمان گردد . مورد دیگری که می توان به آن اشاره نمود این است که بعضی از افراد به دلیل اینکه بتوانند قیمت ملک خود را افزایش داده و یا اینکه بتوانند ملک خود را بهتر و راحت تر به فروش برسانند ، به بازسازی ساختمان روی می آورند .

شاید این سوال در ذهن پیش آید که ” آیا بازسازی و نوسازی ساختمان و همچنین تغییرات بخش هایی از ملک مورد نظر می تواند تاثیری بر روی قیمت آن داشته باشد یا خیر ؟ “در جواب به این سوال می توان گفت که با توجه به تجارب گذشته ، بازسازی و نوسازی ساختمان تاثیر چشمگیری بر روی قیمت دارد و باعث ایجاد ارزش افزوده برای ملک می گردد . علاوه بر آن فروش ملک بازسازی شده به مراتب سهل تر از قبل از بازسازی آن می باشد .

تاثیرات بازسازی و نوسازی ساختمان بر روی فروش آن

عوامل تاثیرگذار پس از بازسازی ساختمان

عوامل زیادی مانند نوع کاربری ملک ( تجاری ، مسکونی ، اداری و درمانی ) ، متراژ ، موقعیت مکانی ساختمان ، آپارتمان و ویلایی بودن ملک و … تاثیرگذار بر روی قیمت ملک پس از بازسازی خواهند بود البته از این نکته هم نباید غافل شد که میزان بودجه ای که برای بازسازی و نوسازی آپارتمان و ویلا در نظر گرفنه می شود تاثیر زیادی بر روی قیمت فروش آن خواهد داشت . عموما ساختمان هایی که در مناطق گران قیمت طراحی و بازسازی می شوند ، مالکین آن ها شاهد افزایش قیمت بیشتری نسبت به قبل خواهند بود .

برای اینکه بتوان ملکی را آنگونه که مد نظر است یه فروش رسانید ، باید مطمئن شد که خریداران به درستی کارهایی که بر روی ساختمان انجام شده است را مشاهده کرده و متوجه آن ها شوند و مزایای آن را درک نمایند . پس می توان با عمل بازسازی ساختمان های قدیمی و یا حتی تغییرات در ساختمان های جدید ، جلوه و نمای خوب و تازه ای به ملک مورد نظر بخشید .

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به فروش ملک معایب آن را به درستی تشخیص داده و به فکر بازسازی و طراحی داخلی ساختمان باشیم تا بتوان معایب را برطرف نموده و مزایای آن را عنوان کرده تا هرچه بهتر نظر خریدار جلب گردد . بهترین گزینه برای طراحی داخلی و دکوراسیون ، بازسازی و نوسازی ساختمان این است که کار را به دست شرکت های معماری و ساختمانی مجرب سپرد تا علاوه بر پیشرفت کار در زمان مناسب و با کیفیت بالا ، در هزینه ها صرفه جویی شود و نتیجه ای اصولی و درخور مالک و ساکنین حاصل گردد .

دانش و معماری