بازسازی مطب های پزشکی چگونه است ؟ خدمات + نمونه کار

بازسازی مطب و کلینیک

بازسازی کلینیک‌ها و تعمیر نما‌های داخلی ساختمان مطب، یکی از کار‌های اساسی به شمار می‌رود. دلیل این اقدامات، وجود تأسیسات قدیمی در این ساختمان‌ها است. پزشکان به دلایل مختلفی ازجمله فرسودگی ساختمان، جابه‌جایی، گسترش خدمات پزشکی و درمانی، ایجاد تنوع و استفاده بهینه از فضای درمانی و خدماتی، اقدام به بازسازی مطب و کلینیک خود می‌کنند. نوسازی این ساختمان‌ها، طراحی و دکوراسیون مدرن و همچنین داشتن یک ویترین کار برای جذب مراجعه‌کننده، اهمیت زیادی دارد. افراد مراجعه‌کننده ترجیح می‌دهند مکانی که می‌خواهند در آن درمان شوند، ظاهری زیبا و تمیز داشته باشد و از آن محیط، آرامش بگیرند. چراکه این کار باعث تمایل مراجعه بیماران به مطب‌های درمانی موردنظر می‌شود.

خدمات بازسازی مطب شامل برداشتن و یا اضافه کردن ستون، عوض کردن کاشی و سرامیک و یا حتی رنگ دیوارهای آن، تعمیرات فرسودگی و نم‌زدگی و … می‌شود. انجام این کار‌ها ازجمله اقدامات اساسی است که پزشکان برای بازسازی و تغییر دکوراسیون مطب خود انجام می‌دهند. انجام این خدمات در مطب‌های مختلف با توجه به نیاز ساختمان صورت می‌گیرد.

بازسازی مطب و کلینیک

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی به دلیل آنکه یک مکان بهداشتی و مهم برای افراد مراجعه‌کننده است باید به‌طور صحیح و اصولی انجام شود. دندان‌پزشکان برای مرمت مطب خود حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. در فضای مطب دندانپزشکی، طرح‌های ساده بیشتر طرفدار دارد و هرگونه فرسودگی و خرابی، زودتر باید تعمیر شود. چراکه سالم بودن محیط و تمیزی فضای مطب، بر روحیه بیماران موثر است.

 

بازسازی کلینیک چشم‌پزشکی

بازسازی کلینیک چشم‌پزشکی به دلیل مراجعه بیماران از هر طبقه و با هر تیپ شخصیتی، کمی سخت‌تر است. چراکه باید همه سلیقه‌ها را در نظر گرفت و یک محیط همه‌پسند با طراحی خاص ایجاد کرد.

بازسازی کلینیک و مطب پوست

مطب پوست جزو یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها است. درمان‌های پوست، نوعی درمان زیبایی محسوب می‌شود. افرادی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، حتماً با دیدن مکانی که طراحی زیبایی دارد به انجام درمان در آن، متمایل خواهند شد. بازسازی و دکوراسیون کلینیک پوست باید بر اساس مد روز بوده و در آن از المان‌های زیبایی بهره گرفته شود.

 

نکات مهم در بازسازی مطب و کلینیک

در بازسازی مطب پزشکی باید به یک سری اصول پایبند بوده و آنها را در انجام این تغییرات، دخیل کرد. این نکات به شرح زیر هستند:

توجه به رنگ‌بندی

در انتخاب رنگ بندی وسایل و دیوارها باید به خصوصیات و شرایط کلینیک توجه کنید. سعی کنید از رنگ هایی استفاده نمایید که حس آرامش و صمیمیت در بیماران ایجاد کند.

طراحی و دکوراسیون

طراحی و دکوراسیون به سبک امروزی و مدرن یکی دیگر از نکات بازسازی مطب است. بسته به نوع سلیقه پزشکان و شرایط کار آنها، دکور کلینیک‌ها متفاوت خواهد بود. عده‌ای از پزشکان در طراحی مطب خود از تلفیق شیوه مدرن و کلاسیک با سبک سنتی استفاده می‌کنند.

میز و صندلی ازجمله اقلام ضروری در مطب و کلینیک به شمار می‌روند. رنگ این وسایل با محیط و دکور مطب و رنگ دیوار‌ها باید هماهنگی داشته باشد.

اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی بر اساس بودجه

هر نقصی در مطب یا کلینیک باید رفع شود. بعد از رفع کردن این ایرادات، طراحی و ایده‌ها را می‌توان اجرا کرد. در این راستا میزان بودجه اهمیت زیادی دارد. درواقع میزان بودجه، تعیین‌کننده نوع خدمات بازسازی مطب خواهد بود. استفاده از مصالحی مانند چوب و یا شیشه در سالن‌های انتظار مطب و کلینیک‌ها باعث ایجاد محیطی گرم و سرزنده می‌شود. همه این اقدامات بستگی به میزان بودجه در اجرای دکوراسیون دارد. ازآنجایی‌که این مراکز جزو مکان‌های عمومی به شمار ‌می‌روند؛ لذا بازسازی و مرمت آن‌ها حائز اهمیت است. به‌کارگیری افراد متخصص و باتجربه در بازسازی و نوسازی مطب باعث کاهش هزینه می‌شود.

بازسازی مطب و کلینیک

دریافت مشاوره از افراد متخصص و کار بلد

برای بازسازی مطب پزشکی ابتدا باید معمار و متخصص مجرب را در این زمینه پیدا کرد. با مشاوره گرفتن از آن‌ها می‌توان بهترین ایده‌هایی که در ذهن طراحان است را انتخاب و پیاده کرد. با اجرای این نوع بازسازی و استفاده از متریال درجه‌یک، می‌توان دکوراسیونی مدن در اختیار داشته و میزان مراجعه‌کنندگان به مطب و کلینیک‌ها را افزایش داد.

دانش و معماری